Alan Adı
Hosting
Kiralık Sunucu
Co-location
Hakkımızda
Destek
 İçerik
Destek » Uzman Posta » Teknik Detaylar
uZmanPosta dışarıdan mail teslim alırken nasıl bir yöntem kullanır
uZmanPosta mail sunucuları dış dünyadan gelen mailleri direk almamaktadır. Kullanıcılarımıza ait mailbox ların bulunduğu sunucuların mail kabul etme portu olan 25 numaralı port direk İnternet iletişimine kapalıdır. Sizlere gelen mail mesajları spam ve virüs ayıklama sistemimiz olan Hijyenik Posta sistemi ile karşılanır ve sadece bu sistemden geçen ve alıcısı gerçekten kayıtlı olan mesajlar mail sunucularımıza ulaşırlar.

Bu işlem yapılırken gelen mesajlar birden fazla katmanda işleme tabi tutulmaktadır. Öncelikle göndericisi kim olursa olsun her türlü mesaj, virüs ve trojan gibi zararlı içeriklere karşı iki ayrı tarama motoru tarafından incelenmektedir. Gönderici adresi beyaz listede olsa dahi bu tip içerik ihtiva eden mesajlar sistem tarafından red edilmektedir. Bu mesajlar ayıklandıktan sonra sistemimiz alıcı alan adı yöneticisi veya kullanıcılarının tanımladığı beyaz ve kara listelere göre, gelen mesajın göndericisine bakar. Alıcı adresinin kara listesinde bulunan bir gönderici ise bu mesaj yine red edilir.

Bu safha geçildikten sonra uZmanPosta sistemi beyaz liste kriterlerini değerlendirmeye alır. Mesajı gönderen kişi eğer alıcı alan adı yöneticisi veya kullanıcısı tarafından beyaz listede tanımlanmış bir güvenilir gönderici ise gelen mesaj içerik analiz testlerine tabi tutulmadan direk kabul edilmektedir. Eğer listelerde bulunmayan bir kullanıcıdan mesaj geliyor ise spam testlerine tabi tutulur. Gelen mesajda bir spam şüphesi var ise derecesine göre konusu değiştirilerek kullanıcıya ulaştırılır veya uZman Posta Karantina Bölgesi adı verilen bekleme noktasında tutulur.

Karantina bölgesinin kullanıcı tarafından sürekli gözlenmesi mümkündür ve ayrıca kullanıcıya burada tutulmuş mesajlar ile ilgili kullanıcının tanımladığı sıklıkta bilgi mesajı gönderilmektedir. Eğer kullanıcı isterse bu bölgeden mesajı çıkarıp direk posta kutusuna teslim edilmesini sağlar. Bu işlem sırasında veya kullanıcı istediği bir zaman gönderen adresini güvenilir olarak beyaz listesine kayıt edebilmektedir. Bir daha bu adresten mail gelir ise Karantina Bölgesine uğramadan kullanıcıya direk ulaşır.

Tüm bu işlemler mesaj bize ulaşmaya başladığı anda yapılmaya başlanmaktadır. Hijyenik Posta sistemi birden fazla noktada bu mesajları karşılamaktadır. Böylece coğrafyasal yedeklilik sağlanır ve mesajlar Hijyenik Posta sistemine ulaştıktan sonra anında uZmanPosta mail sunucusuna teslim edilir. İşlemler hiç bir şekilde gecikmeye sebep olmadığı gibi mail sunucusunun bir sebeple işlemez olduğu durumlarda tüm mail mesajları teslim edilmek için bekletilirler ve mesaj kayıpsız bir mail sistemi oluşur.


Okunma Sayısı : 2368
1996 - 2017 © Pusula İletişim
Gizlilik Politikası | Kullanım Şartları | Ana Sayfa
Alan Adı Hosting Kiralık Sunucu Co-Location
Yeni Kayıt
Transfer Et
Süre Uzat - Yenile
Toplu Kayıt
Whois
Web Hosting
E-Mail Hosting
Reseller Hosting
Uygulamalı Hosting
SSL Sertifikası
Dedike Sunucular
VPS Sunucular
Anında Hazır VPS Sunucu
Microsoft(TM) Lisanslama
Sunucu Barındırma
Dedike Firewall Hizmetleri
Microsoft(TM) Lisans Kiralama